TOPAZ video enhanced AI

Red Giant, FX Factory, Frameserver, te veel om op te noemen.
Plaats reactie
Lenzz

TOPAZ video enhanced AI

Bericht door Lenzz »

Heb hier recent kort mee geëxperimenteerd.

TOPAZ video enhanced AI losgelaten op 1 clip (weet niet meer of het een stukje was of 'n geheel van 4,5 Gb).
Opmerkelijk is dat voor de ver-/bewerking het bestand geüpload wordt naar de server van fabrikant Topaz.
Duur: zo'n 17 uur meen ik!
Diverse instellingen geprobeerd (vrij duidelijk omschreven in het programma).
Resultaat: ik zag geen verschil.

Wat zijn jullie ervaringen? Gibbel?
W10, Asus PRIME X299-DELUXE, Intel Core i7-7820X, Palit GeForce GTX 1070 JetStream 8GB, Corsair Vengeance LED Red - DDR4 32 GB: 4 x 8 GB, NZXT H440 New Edition, NZXT Kraken X52 RGB - Vloeistof-koelsysteem voor CPU, Corsair RMx Series RM750x, APP CC2021

Ann
Moderator

Re: TOPAZ video enhanced AI

Bericht door Ann »

Ik heb een tijdje geleden de trial geprobeerd, maar ik kreeg niet de indruk dat er werd geupload ergens naartoe. Alles was lokaal.
Ik had SD naar HD geupscaled maar was er niet tevreden over.
Adobe Community Professional
Asus ROG/i7-7820X/Kraken/64 Gb/Asus GTX1070Ti 8gig
Canon XC10

Lenzz

Bericht door Lenzz »

Oh kijk!

Ja, het verbaast me enorm.

Ik weet wel dat die supermooie ingekleurde oude filmpjes ook o.a. met dit product bewerkt worden, maar ik vind het zelf vies tegenvallen.
W10, Asus PRIME X299-DELUXE, Intel Core i7-7820X, Palit GeForce GTX 1070 JetStream 8GB, Corsair Vengeance LED Red - DDR4 32 GB: 4 x 8 GB, NZXT H440 New Edition, NZXT Kraken X52 RGB - Vloeistof-koelsysteem voor CPU, Corsair RMx Series RM750x, APP CC2021

Gibbel
Contacteer:

Bericht door Gibbel »

Het is om te beginnen een HEEEEEEEEEEEEL erg tijdrovend bezigheid om je film te upscalen met TOPAZ, en dat ligt dus niet aan je PC.
De verwerkingstijd op mijn oude i7 met 16Gb geheugen duurde net even lang als nop mijn i9 met 64Gb geheugen en volledig M.2-SSD dus daar ligt het in ieder geval niet aan. Ik heb ook niet de indruk dat het over het net gaat, daar eht ook gewoon werkt als je uw netverbinding gewoon afkoppelt.
Het resultaat hangt heel erg af van je bronmateriaal. Ik heb r goede resultaten mee gehaald. In het eerste opzicht lijkt het resultaat beperkt en het is ook niet om van omver te vallen eerlijk gezegd, maar er is duidelijk wel een opwaardering van de beeldkwaliteit.
Al heb ik ook nog niet dat resultaat bereikt wat ze steeds in hun demofilmpje laten zien, maar toch denk ik wel dat dit mogelijk is in de ideale omstandigheden. Ook je instelling moet je god doorgronden, ze zijn niet zo uitgebreid maar het maakt toch een verschil in het resultaat.
Het is nu ook weer niet het programma waar je snel wat mee kan uitproberen, maar ik zie toch wel een opwaardering van de scherpte. Enige nadeel is de tijd die je er aan moet toegeven pfffffff 17 uren voor een filmpje van 4 minuten....
Sony A6000 - Panasonic HDC-HS700 - GoPro - Sony AX53 - Canon XA20
i9 (10920) - 64Gb DDR4 - 42Tb (HD)opslag - 2x 1Tb M2 - 1x 1Tb SSD - Nvidea 1060 (6Gb) - ASUS WS X299 SAGE Workstation

Lenzz

Bericht door Lenzz »

Ja, echt vreselijk.

Ach, ik moet materiaal uit 2014 bewerken voor 'n DVD.

Toen had ik de HCX920 cams (met Leica lens). Beetje wollig, maar best prettig om naar te kijken.
Gewoon een % scherpte op gezet en al 'n hele verbetering.

Ik bedoel dus te zeggen: als het om scherpte gaat, dan heb ik daar Topaz niet voor nodig.

Gibbel
Contacteer:

Bericht door Gibbel »

Neen je kan altijd zelf ook gaan opscherpen, maar TOPAZ gebruik ik voor de opwaardering en er komt net iets scherpte bij (als je goed kijkt). Het beeld verbeterd maar je moet zoeken naar die verbeteringen. Enige is de tijd dat die nodig heeft pfffff
In ieder geval de resultaten die ze zelf laten zien in hun promo filmpjes die heb ik nog niet bekomen, maar duidelijk is wel dat je de instellingen goed moet zetten, want een eerste keer zag ik zelfs geen verschil. Je moet echt goed lezen welke instelling je moet gebruiken dus.
Is het zijn geld waar,,, wat mij betreft niet nee want er zijn andere (goedkopere) mogelijkheden,,, maar met de juiste instelling heb je toch wet een resultaat waar verbetering op zit i.v.m. het originele beeld (zij het minimaal).
Sony A6000 - Panasonic HDC-HS700 - GoPro - Sony AX53 - Canon XA20
i9 (10920) - 64Gb DDR4 - 42Tb (HD)opslag - 2x 1Tb M2 - 1x 1Tb SSD - Nvidea 1060 (6Gb) - ASUS WS X299 SAGE Workstation

Lenzz

Bericht door Lenzz »

Ja en inderdaad.

Zit nu weer 'ns te vogelen met 'n aktuele versie, maar qua tijd zou je dus eigenlijk heel korte clipjes moeten knippen om e.e.a. qua verschil instellingen te testen (nu tijdens werkzaamheden weer 'n stuk dat 10' verwerking nodig heeft - én blijkbaar niet geüpped hoeft te worden... (?).

Vooralsnog is het natuurlijk ontzettend moeilijk ('AI'...) om van matig materiaal iets meer te maken.
Zéker 'n clip met 'n digitale zoom er op zal heel lastig qua 'artifacts' te corrigeren zijn.

Uiteindelijk kom je altijd weer bij die bekende uitspraak in filmland die dus nu héél confronterend is: 'We'll do it in the post'.
Maar dat kun je natuurlijk van filmers van materiaal dat in het verleden is geschoten niet altijd stellen 'heden ten dage'.

Ann
Moderator

Bericht door Ann »

We will do this in post also means: garbage in garbage out.
Adobe Community Professional
Asus ROG/i7-7820X/Kraken/64 Gb/Asus GTX1070Ti 8gig
Canon XC10

Lenzz

Bericht door Lenzz »

Bedoel ik :lol:

Net als 'You pay shit, you get shit' (personeel).

Nu ik het terug lees, 't is eigenlijk 'We'll fix it in the post'. Sorry... :)

Plaats reactie