batch pdf naar jpg

Stel hier je vraag over beeldbewerking en -compositie.
Plaats reactie
studiobrandaris
Contacteer:

batch pdf naar jpg

Bericht door studiobrandaris »

Ik heb van Albelli pdf's gekregen van de fotoboeken die bij dit bedrijf zijn gemaakt. Ik wil daar zelf flipbooks van maken. Dat kan met losse pdf's of jpg's. Het probleem is dat de pdf's uit meer dan 100 pagina's bestaan. Ik moet ze dan allemaal "losknippen" en een voor een opslaan. Dit zou natuurlijk gemakkelijker zijn in een batchproces. Ik werk daar vaak mee, maar dan met losse jpg's. Heeft iemand enig idee hoe ik op een gemakkelijke wijze de verzamelpdf's omzet in losse pdf's of jpg's.
Als ik ze inlaad in Photoshop krijg ik keurig alle geopende bladzijden van de fotoboeken te zien, maar ik kan ze dan alleen maar een voor een bewerken. dat is natuurlijk erg tijdrovend.
Kijk voor wat het uiteindelijk moet worden op www.reispassie.com en kijk onder Reizen
Probleem met Albelli is dat de gemaakte fotoboeken voor een bepaalde tijd zichtbaar zijn. Dat is niet handig voor een link op een website.

Lenzz

Re: batch pdf naar jpg

Bericht door Lenzz »

Allereerst: allemachtig wat heb je veel gereisd, daar moet ik zeker nog 4 keer voor reïncarneren om dat te evenaren :lol:
Volgens mij zit er nog iemand op dit forum die heel veel reist :D

Eerste gedachte: waarom zijn ze maar voor bepaalde tijd zichtbaar - hoop tijd en moeite in gestopt en commerciëel niet zo handig lijkt me.
Biedt men niet een abbo voor onbepaalde tijd aan of iets dergelijks?

Komt wel als een vrij specifiek probleem op me over. Heb ook wel gewerkt met tools die batch acties uitvoeren, maar om zoiets te doen?
Zal eens een vraag stellen op een bepaald platform.
W10, Asus PRIME X299-DELUXE, Intel Core i7-7820X, Palit GeForce GTX 1070 JetStream 8GB, Corsair Vengeance LED Red - DDR4 32 GB: 4 x 8 GB, NZXT H440 New Edition, NZXT Kraken X52 RGB - Vloeistof-koelsysteem voor CPU, Corsair RMx Series RM750x, APP CC2021

studiobrandaris
Contacteer:

Allereerst: allemachtig wat heb je veel gereisd, daar moet ik zeker nog 4 keer voor reïncarneren om dat te evenaren :lol:
Op tijd beginnen met reizen en lang doorgaan.
Volgens mij zit er nog iemand op dit forum die heel veel reist :D
Ik denk dat dit er wel meer zijn, zelfs het opperhoofd van deze websiite heeft al vele hoeken van de aarde gezien

Eerste gedachte: waarom zijn ze maar voor bepaalde tijd zichtbaar - hoop tijd en moeite in gestopt en commerciëel niet zo handig lijkt me.
Die vraag stelde ik ze ook, maar werd niet echt beantwoord. Waarschijnlijk gaat het te veel opslag kosten. Mijn vrouw is 3 jaar bezig geweest om alle gewone fotoboeken te scannen en ook de later gemaakte digitale boeken. Alleen Albelli gaf de mogelijkheid om ze op internet te delen, maar helaas wel met beperkingen
Biedt men niet een abbo voor onbepaalde tijd aan of iets dergelijks?
Nee, zie vorig antwoord

Komt wel als een vrij specifiek probleem op me over. Heb ook wel gewerkt met tools die batch acties uitvoeren, maar om zoiets te doen?
Zal eens een vraag stellen op een bepaald platform.
Als je dat wilt doen graag, alvast bedankt

Lenzz

Bericht door Lenzz »

Net gecheckt, maar nog geen reactie(s) op het onderwerp.

(ik doelde ook op het opperhoofd :D )
W10, Asus PRIME X299-DELUXE, Intel Core i7-7820X, Palit GeForce GTX 1070 JetStream 8GB, Corsair Vengeance LED Red - DDR4 32 GB: 4 x 8 GB, NZXT H440 New Edition, NZXT Kraken X52 RGB - Vloeistof-koelsysteem voor CPU, Corsair RMx Series RM750x, APP CC2021

studiobrandaris
Contacteer:

Momenteel red ik me wel. Na een hoop geëxperimenteer lukt het nu ook met pdf's. Ik heb uitgevogeld hoe ik die kan bewerken met pagina's veranderen en tussenvoegen. Heb nu al 6 albums klaar.
In ieder geval bedankt voor de moeite.

Lenzz

Bericht door Lenzz »

Ok!

Kreeg net deze reactie: (misschien versnelt het je workflow nog wat)
ALs ik je goed begrepen heb zou je dit kunnen doen met "Adobe Acrobat", zie ook link voor de uitleg 🧛‍♂️

Open de PDF in Acrobat DC en kies Gereedschappen > Pagina's indelen of kies Pagina's indelen in het rechterdeelvenster.

De gereedschapset voor Pagina's indelen wordt weergegeven in de secundaire werkbalk.

Klik op Uitpakken in de secundaire werkbalk.

Er verschijnt een nieuwe werkbalk onder de secundaire werkbalk, met opdrachten die specifiek zijn voor de uitpakbewerking.

https://helpx.adobe.com/content/dam/hel ... ng.img.png
Kies Uitpakken op de nieuwe werkbalk om één of meer pagina's uit het PDF-bestand te halen.

Geef het paginabereik op dat u wilt uitnemen.

U kunt kiezen voor Even pagina's, Oneven pagina's, pagina's met de afdrukstand Liggend en Staand of voor Alle pagina's. U kunt ook het paginanummer invoeren van de pagina die u wilt bewerken.

Voer een of meer van de volgende taken uit op de nieuwe werkbalk voordat u op Uitpakken klikt:
Als u de uitgenomen pagina's uit het originele document wilt verwijderen, schakelt u Pagina's verwijderen na uitnemen in.
Als u voor elke uitgenomen pagina een afzonderlijke PDF wilt maken, schakelt u Pagina's uitnemen als afzonderlijke bestanden in.
Als u de originele pagina's in het document wilt handhaven en u één PDF wilt maken die alle uitgenomen pagina's bevat, schakelt u beide selectievakjes uit.

De uitgenomen pagina's worden in een nieuw document geplaatst.

studiobrandaris
Contacteer:

Ik was er net zelf al achter gekomen, had de Engelse link gevonden. Het is super eenvoudig. dubbelklik op de pdf bestand en Adobe Acrobat opent. Je hebt natuurlijk wel de Acrobat versie nodig waarin je pdf's kan bewerken. De Reader kan dit volgens mij niet. Klik op de tap Gereedschappen en ga naar de tool pagina's indelen. Je hebt dan verschillende opties, zoals een pagina vervangen, invoegen of een blanke pagina invoegen. In een pop up menu kan je aangeven waar de pagina moet worden vervangen of waar een extra pagina kan worden ingevoegd. Werkt perfect en snel. Heb al een stel fotoboeken als flipbook gemaakt en vervangen op de website, of liever gezegd mijn vriend GIB heeft dat voor mij gedaan.

Lenzz

Bericht door Lenzz »

Nice!

Plaats reactie