Shortcuts

Stel hier je vraag over filmische visuele effecten en bewegende beelden.
Plaats reactie
willema

Shortcuts

Bericht door willema »

Shortcuts: ik weet nog dat ik er jaren geleden met CS3 zat mee te knoeien maar uiteindelijk is het goed gekomen.
Nu met CC opnieuw van het zelfde. De enige shortcut die ik veelvuldig gebruik is de Maximize Frame (die blijkbaar onder CC anders heet).

Volgens het txt-bestand zou deze onder de '-knop moeten schuilgaan. Maar dat werkt niet.
Ik gebruik een AZERTY-toetsenbord (Belgische indeling).
Ik zou deze onder de ²-knop willen plaatsen. Maar ook dat werkt niet.

Wat loopt hier fout ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groetjes,
Marnik

Windows 10 Home 64-bit, CPU i7 4790, 32GB RAM, 2 x 250GB SSD, 1 x 3TB SSD, NVIDIA GeForce GTX 970

Ann
Moderator

Re: Shortcuts

Bericht door Ann »

De shortcut is nog steeds hetzelfde (`) de grave toets (in de wandelgangen wordt deze ook de tilde key genoemd)
Deze lijst is voor een Amerikaans toetsenbord.
Ik heb een international toetsenbord daar een Ned. toetsenbord hetzelfde euvel zal geven hetgeen jij nu ervaart.
In windows kun je de taal voorkeuren wijzigen.
Adobe Community Professional
Asus ROG/i7-7820X/Kraken/64 Gb/Asus GTX1070Ti 8gig
Canon XC10

willema

Bericht door willema »

Ik heb in Windows 10 een tweede taal aangemaakt met een US International keyboard layout.
Alleen zie ik niet waar ik moet switchen tussen beiden.

De work-around die ik nu heb: De letter D zit op beide keyboard-layouts op dezelfde plaats.
Normaal gezien is D verbonden met "CompScrollToCurrentTime". Ik heb die functie nu de ' gegeven en "ToggleTabPanelMaximize" heb ik de D gegeven.
Zo werkt het.
Alleen snap ik het principe niet. Gaat het nu bij shortcuts om het karakter of om de plaats op het toetsenbord ?

Op een US International keyboard zit de ' op de toets helemaal links naast 1.
Op een Belgisch toetsenbord zit de ' samen met de 4 onder dezelfde toets.
Je zou dus toch mogen verwachten dat één van beide toetsen het werk zou doen ?

Ander voorbeeld: De W is verbonden met "ToolRotate". De W staat op een US International keyboard (QWERTY) op een heel andere plaats dan op een Belgisch klavier (AZERTY). En toch werkt de W perfect met mijn toetsenbordindeling.
groetjes,
Marnik

Windows 10 Home 64-bit, CPU i7 4790, 32GB RAM, 2 x 250GB SSD, 1 x 3TB SSD, NVIDIA GeForce GTX 970

berre

Bericht door berre »

Bij azerty is dat : de muis aanwijzer laten zweven boven het te vergroten venster en dan op de ù toets drukken. Dus de toets waar je ook het % teken op vindt.

willema

Bericht door willema »

Hey berre,

ik heb het originele txt-bestand terug gezet en getest. Ook met ù lukt het niet.
Heb dan alle toetsencombinaties geprobeerd. Er gebeurde heel wat op het scherm, maar niet wat ik zocht.
Dan maar de workaround met D blijven gebruiken. Gelukkig gebruik ik in After Effects bijna geen shortcuts.
Geen idee waarom dit zo slecht geregeld is in vergelijk met bvb. Premiere.
groetjes,
Marnik

Plaats reactie