Opslag van gegevens.

Vragen over inloggen, sychroniseren, etc.
Plaats reactie
Gibbel
Contacteer:

Re: Opslag van gegevens.

Bericht door Gibbel »

Ja zeg nooit NOOIT Lenzz,,, Maar op een (goede)server is de kans wel het kleinste van alles om iets te verliezen...
En zo zie je maar dat ieder zijn eigen workflow heeft, maar in de meeste gevallen wordt er te weinig rekening mee gehouden. Maar alles hangt af van waarvoor je de PC gebruikt uiteraard, zij die niet echt producties draaien (in om het even wat) hebben vaak geen behoefte aan een backup, al zijn ze dan wel hun (zogenaamde) belangrijke e-mails kwijt, hun familie foto's (en deze zijn net zo belangrijk voor hen uiteraard), maar vaak wordt het ook niet verteld dat er een backup genomen dient te worden...
Sony A6000 - Panasonic HDC-HS700 - GoPro - Sony AX53 - Canon XA20
i9 (10920) - 64Gb DDR4 - 42Tb (HD)opslag - 2x 1Tb M2 - 1x 1Tb SSD - Nvidea 1060 (6Gb) - ASUS WS X299 SAGE Workstation

catmen

Bericht door catmen »

Wat je daar zegt klopt “als een zwerende vinger” = Antwerpse uitdrukking poeha....😂 ik denk dat ik t.o.v vele leeftijdsgenoten die dus ook allemaal op rust zijn, goed ben beveiligd, niet dat ik zo’n belangrijke dingen op mijn pc heb maar dat weet je maar pas als het onherroepelijk weg is, wat ik geregeld hoor uit mijn kenniskring is “mijn pc doet het niet meer! Als je dan vraagt wat hij niet meer doet ontstaat daar al het eerste probleem dat kan dan niet onder woorden gebracht worden, ik probeer verbaal al eens een zoekrichting aan te geven, want er fysiek beginnen aan te morrelen dat doe ik niet meer sinds ik eens van iemand uit de groep een laptop onder ogen kreeg, man man, up dates? “Is da van de belastingen? Maar iedereen heeft wel een pc, ik digitaliseerde eens dia,s (800) voor een dame uit ons dorp, afschuwelijke foto,s zwart, bewogen,overbelicht, een berg?, kleurloos geworden! Geen instellingen gedaan , ikzelf zou die doen verdwijnen maar belofte maakt schuld dus 800 dia,s mijn vraag mogen die op een CD DVD, “waar steek ik die dan in?” Is er dan geen uitschuifbare CD drive in je 4 jaar oude laptop “ah ja inderdaad, gevonden!” En de foto’s verbeteren op mijn pc met Photoshop, ik denk er niet aan, dan ben ik een paar jaar zoet.
ik bezit een telefoon nummer van een IT professional die bij particulieren aan huis komt na de uren en je problemen oplost, tja hun probleem mag dan weer niets kosten....
Dus mijn instelling nu
Een back up/image van de C SSD na elke update van win10 naar een externe 1Gb lacie
Een continu aangesloten seagate van 4Tb die wekelijks en na 5 incriminentele back up ups een volledige maakt van C D en F schijven
Zesmaandelijks op een andere 4Tb seagate, een volledige back up van C, D en F schijf
Mogelijk kan er nog wat bijgeschaafd worden maar nog schijven bijkopen gaat er wat over.
Catmen
Windows 10 64 bit home, intel Core I9 9900K MSI MAG Z390 A pro, Cooler master Hyper TX3 EVO, 16Gb RAM DDR4, 500Gb SSD 860, WD 2TB, GeForce GTX 1050 2GB PCI-E PCI-E D, LG BH16 BD-R brander. Camera panasonic Ag-Ac90EJ

Gibbel
Contacteer:

Bericht door Gibbel »

Ja Catmen doen waar je u goed bij vloed hé,,, Maar een gezamenlijke backup van C schijf gemixt met data schijven zie ik niet zitten wat je daar aan kan hebben? Als er wat mis is met je c schijf en je moet die dan terug zeten ben je ook meteen al je (bijgekomen) data kwijt.
Een c schijf vraag ook niet om zoveel backups, (als je ten minste je internet verkeer wat in het oog houd), het is een raad die ik kan geven backup je c schijf afzonder en mix die nooit met je data schijven.

Het is ten slotte maar 1 bestandje meer op de backup schijf en in opslagplaats zal het al minder worden dan wat je nu hebt.
Sony A6000 - Panasonic HDC-HS700 - GoPro - Sony AX53 - Canon XA20
i9 (10920) - 64Gb DDR4 - 42Tb (HD)opslag - 2x 1Tb M2 - 1x 1Tb SSD - Nvidea 1060 (6Gb) - ASUS WS X299 SAGE Workstation

catmen

Bericht door catmen »

Ok ga dat bekijken en mogelijk toch nog wat aanpassingen, internet verkeer beperkt zich vooral tot you tube filmpjes allerlei gaande van nation geografic filmpjes tot docu’s over Wereldoorlog Twee en filmpjes over in elkaar zetten van schaalmodellen wat dertig jaar deed.
Catmen.
Windows 10 64 bit home, intel Core I9 9900K MSI MAG Z390 A pro, Cooler master Hyper TX3 EVO, 16Gb RAM DDR4, 500Gb SSD 860, WD 2TB, GeForce GTX 1050 2GB PCI-E PCI-E D, LG BH16 BD-R brander. Camera panasonic Ag-Ac90EJ

Plaats reactie