clips verschuiven.

Stel hier je vraag over Premiere CC 2017, CC 2015, CC 2014 en CC
studiobrandaris
Contacteer:

Re: clips verschuiven.

Bericht door studiobrandaris »

Dat begrijp ik, maar ik heb toch regelmatig onverklaarbare dingen in mijn programma en dan zakt er welk weer eens wat weg, maar uiteindelijk kwam het toch weer bovendrijven zoals je hebt gelezen. Maar ik kan nog steeds niet normaal verschuiven in dit project. Wat ik ook probeer, het werkt niet, dus ik verschuif nu alles handmatig, eerst ruimte maken met crtl A en dan de betreffende cilp(s) er tussen zetten en ripple delete het gat weer dichten. Zee omslachtig, maar ik kom er gelukkig wel.

Lenzz

Bericht door Lenzz »

Pffff... alles nog 'ns gelezen, wat 'n gedoe toch eigenlijk zeg..
W10, Asus PRIME X299-DELUXE, Intel Core i7-7820X, Palit GeForce GTX 1070 JetStream 8GB, Corsair Vengeance LED Red - DDR4 32 GB: 4 x 8 GB, NZXT H440 New Edition, NZXT Kraken X52 RGB - Vloeistof-koelsysteem voor CPU, Corsair RMx Series RM750x, APP CC2021

studiobrandaris
Contacteer:

Dat is het ook, het is een soort haat-liefde verhouding. Ik werk vanaf versie 4.0 met Premiere en het werd steeds lastiger om alles bij te houden, maar er zitten toch wel hele gave mogelijkheden in. Zolang ik mijn abonnement kan betalen, blijf ik bij dit programma. En wat dan, weet ik nog niet. Er zijn ook redelijk uitgebreide freeware programma's of goedkope betaalde. Zo ver is het nu nog niet gelukkig. Het enige waarom ik er nog mee werk is dat via de beide forums en speciaal door Ann ik het nog steeds gebruik, anders was ik allang over gestapt op Magix of een dergelijk programma.

Lenzz

Bericht door Lenzz »

Begrijp ik helemaal!

Na zo'n lange tijd (en de bekende 'steile leercurve') heb je helemaal geen zin om weer back to basic met 'n ander programma te beginnen.
Kán ik me zo voorstellen.

Fora blijven goud waard, maar ik begrijp ook wel de 'back office' situatie en de daaruit voortkomende besluiten.
W10, Asus PRIME X299-DELUXE, Intel Core i7-7820X, Palit GeForce GTX 1070 JetStream 8GB, Corsair Vengeance LED Red - DDR4 32 GB: 4 x 8 GB, NZXT H440 New Edition, NZXT Kraken X52 RGB - Vloeistof-koelsysteem voor CPU, Corsair RMx Series RM750x, APP CC2021

Gibbel
Contacteer:

Bericht door Gibbel »

Je werkt met een programma op de manier waarmee je zelf het beste voelt, gebruik je alles, hoogstwaarschijnlijk niet nee.
Maar zo hou je een eigen manier van workflow. En zo nu en dan kom je wat tegen dat blijft hangen en ga je uw eigen workflow veranderen.
Zelf ga ik niet alle functies bestuderen als er een nieuwe versie naar voor komt, maar probeer ik gewoon de oude manier van werken te behouden. Tot , ja zoals ik al zij, er iets op je pad komt dat blijft hangen en dat je gaan impliceren in je workflow en zo groei je voor jezelf maar niet met het programma...
Bij het maken van zo een programma als ADOBE (om het even welke app) zijn zoveel mensen betrokken en ieder van hen is op zijn kleine eilandje bezig om dingen te veranderen en verbeteren, voor ons (de gebruiker) wordt er vaak zoveel veranderd dan het voor ons een dagtaak is om alles weer bij te studeren en daar ga ik me niet mee bezig houden,,, Dus werk ik op mijn oude manier gewoon verder tot er, zeg maar, automatisch iets veranderd in de workflow.
maar ieder heeft daar zo ook weer zijn eigen manier in om daar mee om te gaan denk ik dan...
Sony A6000 - Panasonic HDC-HS700 - GoPro - Sony AX53 - Canon XA20 - Sony HDR-AX2000
i9 (10920) - 64Gb DDR4 - 42Tb (HD)opslag - 2x 1Tb M2 - 1x 1Tb SSD - Nvidea 1060 (6Gb) - ASUS WS X299 SAGE Workstation

studiobrandaris
Contacteer:

Zo werk ik ook wel, denk ik.

Nativeone

Bericht door Nativeone »

Ik vrees dat ik hetzelfde ervaar. Gedoe met het verplaatsen of invoegen van een clip of tekstgraphic. Bij invoegen of verplaatsen verspringen allerlei clips (video en audio) en/of worden clips overschreven. Begrijp er niets van.
Ik heb de "toggle sync lock" op elke track in de sequence voor audio en video uitgezet en dan gaat het weer bijna als vanouds. Nadeel is wel dat een "ripple delete" (om een gat tussen clips te dichten) via rechtsklikken alleen per track werkt. Dus moet je elke track afzonderlijk ripple deleten.
De tekst graphics die kan ik niet ripple deleten want die schieten dan helemaal terug naar de eerstaansluitende clip.

Ik heb het idee dat het een update bug is, maar als niet iedereen er last van heeft dan zal er wel wat anders aan de hand zijn. Mogelijk dat het te maken heeft met een windows update. Ik kan in ieder geval wel verder. Nu maar wachten op een update van windows en/of premiere om te zien of het probleem weg is.

Overigens heb ik ook een schone start gedaan (alt + shift) en een schone installatie. Beide losten het probleem niet op.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Ann
Moderator

Bericht door Ann »

Nieuw feature: 2022.5
https://helpx.adobe.com/premiere-pro/us ... same-track

Invoegen (insert/overwrite) geschiedt op basis van source patching.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Adobe Community Professional
Asus ROG/i7-7820X/Kraken/64 Gb/Asus GTX1070Ti 8gig
Canon XC10

studiobrandaris
Contacteer:

Er is weer heel wat nieuws te leren. Een aantal dingen ziet er weer anders uit.

Nativeone

Bericht door Nativeone »

Ann schreef:
di 28 jun 2022, 22:11
Nieuw feature: 2022.5
https://helpx.adobe.com/premiere-pro/us ... same-track

Invoegen (insert/overwrite) geschiedt op basis van source patching.
Ken deze duiding voor plaatsing clips ed. Echter het is niet mijn probleem. De eerste plaatsing van de clip/graphic gaat goed, maar bij verplaatsing verspringen andere clips of worden gecut ( :) ). De "toggle sync lock of" lost het probleem grotendeels op.

Plaats reactie