dehummer

Stel hier je vraag over Premiere CC 2017, CC 2015, CC 2014 en CC
Plaats reactie
studiobrandaris
Contacteer:

dehummer

Bericht door studiobrandaris »

Ik ben, dankzij corona, al geruime tijd bezig om mijn oude gedigitaliseerde S8 reisfilms op te knappen, zowel beeld als het apart toegevoegde geluid. In de projector zat een taperecorder en op veel van de tapes is bij weinig geluid een (waarschijnlijk) fase brom te horen. Die is gemakkelijk te verwijderen met het effect Dehummer. Vreemd is echter dat als ik de Dehummer instel ik de brom kwijt ben, maar als ik de volgende dag verder ga, dan is de brom er weer. Het scherm van de Dehummer ziet er dan ook heel anders uit, zie bijlage 1 zoals ik het wil en bijlage 2 zoals het eruit ziet na opnieuw beginnen. Doe ik iets fout of is dit een bug. Overigens is het scherm iedere keer hinderlijk aanwezig in het midden van de werkbalk. Je kan het schermpje wel opzij schuiven maar bij opnieuw aanklikken van de audioclip staat hij weer midden op de tijdlijn. is hiervoor een trucje om dit te voorkomen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

studiobrandaris
Contacteer:

Re: dehummer

Het programma wisselt de plaatjes om dus boven is na en onder is voor afsluiten

Lenzz

Bericht door Lenzz »

Pas dit 'ns toe in Audition.

Je moet na keuze van bewerking wel 'bevestigen'
W10, Asus PRIME X299-DELUXE, Intel Core i7-7820X, Palit GeForce GTX 1070 JetStream 8GB, Corsair Vengeance LED Red - DDR4 32 GB: 4 x 8 GB, NZXT H440 New Edition, NZXT Kraken X52 RGB - Vloeistof-koelsysteem voor CPU, Corsair RMx Series RM750x, APP CC2021

studiobrandaris
Contacteer:

ik heb gezocht naar een bevestigingsknop, kon die niet vinden

studiobrandaris
Contacteer:

In Audition bewerken is natuurlijk ook een idee. Was weer vergeten dat je vanuit AP zo naar AA kan overstappen zonder AP te verlaten. Heb dat al heel lang niet nodig gehad

studiobrandaris
Contacteer:

Merk dat ondanks dat ik 1 clip heb gesorteerd de volledige geluidclip waarvan hij los is geknipt tevoorschijn komt, Dan wordt het een hele uitzoekerij want de tijdcodes krijg ik niet gelijk

Lenzz

Bericht door Lenzz »

Je kunt het gehele project importeren in AUD.
Alt.: de gehele audiotrack openen.

Maar waarom zouden je tijdcodes niet gelijk te krijgen zijn? Track of fragment blijft toch even lang?
W10, Asus PRIME X299-DELUXE, Intel Core i7-7820X, Palit GeForce GTX 1070 JetStream 8GB, Corsair Vengeance LED Red - DDR4 32 GB: 4 x 8 GB, NZXT H440 New Edition, NZXT Kraken X52 RGB - Vloeistof-koelsysteem voor CPU, Corsair RMx Series RM750x, APP CC2021

studiobrandaris
Contacteer:

ik denk dat er iets is misgegaan. Toen ik later opnieuw opstartte, kreeg ik wel de geselecteerde clip te zien in Audition en werkte de dehummer wel. groot voordeel is dat het venster nu niet meer op mijn montage tevoorschijn komt. In Audition is hetzelfde scherm, alleen daar is wel de mogelijkheid om het effect toe te passen. In AP zitten er geen knoppen op, zoals al te zien was op de afbeeldingen.
Zeer veel dank voor je tip om het via Audition te doen.

Plaats reactie