pdf in delen knippen

Algemene zaken, op- of aanmerkingen.
Plaats reactie
studiobrandaris
Contacteer:

pdf in delen knippen

Bericht door studiobrandaris »

Acrobat DC staat niet in de lijst, maar is ook een Adobe programma, dus hopelijk dat iemand mij kan helpen. Ik wil een reisverslag als pdf opslaan, maar in losse pagina's, dus niet als een groot pdf met alle bladzijden. Mijn hoop was dat als ik er een document van maak dat dit dan op een eenvoudige wijze is te splitsen in losse pagina's. Op internet vind ik het volgende:

Open het PDF-bestand in Acrobat DC.
Kies “Pagina's indelen” > “Splitsen”.
Geef aan hoe je het bestand wilt splitsen in een of meer bestanden.
Een naam geven en opslaan: Klik op “Uitvoeropties” om te bepalen waar je het bestand opslaat, welke naam het krijgt en hoe het wordt gesplitst.
Je PDF splitsen: Klik op “OK” en klik vervolgens op “Splitsen” om de bewerking te voltooien. Je kunt aanvullende PDF-tools gebruiken voor het extraheren of verwijderen van pagina's.
Sla het op als een nieuw bestand:
Voer een naam in voor je nieuwe PDF-bestand en klik op de knop “Opslaan”. Dat is alles.

Helaas is het item: “Pagina's indelen” > “Splitsen”. niet te vinden. Een alternatief is om het document uit Word per pagina als pdf op te slaan, maar met meer dan 100 pagina's is dat een hele klus.

Gibbel
Contacteer:

Re: pdf in delen knippen

Bericht door Gibbel »

JE kan ook altijd een PDF in photoshop binnen halen en daar wordt deze automatisch per pagina ingedeeld... Het is wel wat werk omdat je ze dan per pagina weer moet gaan saven...
Sony A6000 - Panasonic HDC-HS700 - GoPro - Sony AX53 - Canon XA20
i9 (10920) - 64Gb DDR4 - 42Tb (HD)opslag - 2x 1Tb M2 - 1x 1Tb SSD - Nvidea 1060 (6Gb) - ASUS WS X299 SAGE Workstation

Ann
Moderator

Bericht door Ann »

Adobe Community Professional
Asus ROG/i7-7820X/Kraken/64 Gb/Asus GTX1070Ti 8gig
Canon XC10

studiobrandaris
Contacteer:

Bericht door studiobrandaris »

De oplossing van Gibbel is natuurlijk een idee, het hoeven geen pdf's te zijn. De het flipbook programma lust ook jpg's, maar inderdaad dat doet PS. was ik even vergeten.
Maar wat Ann doorstuurde is mijn redding. Binnen een halve minuut is een pdf van meer dan 180 pagina's opgesplitst in allemaal losse pagina's. Dank, dank, dank, ik ga weer vrolijk slapen. Was vanmiddag een heel tijd aan het klooien geweest en het lukte maar niet, nu binnen ene paar ademhalingen.

Plaats reactie