Voice over

Stel hier je vraag over audio bewerken, mixen, opnemen en herstellen.
Plaats reactie
catmen

Re: Voice over

Bericht door catmen »

Ik gebruik audacity maar ik blijf mijn vragen maar afvuren in het audition subforum tegen beter weten in.
ik nam enkele voice overs op met de herstelde Røde podcast (die is blijkbaar gevoeliger voor geluid dan daarvoor heb ik het gevoel...)
ik exporteer de opgenomen geluiden als wave.
nu deed ik even een test om deze voice over op de "stem" track te plaatsen in première elements 2020 door "slepen en plaatsen" bij afspelen is het stem geluid veel te zwak dus geprobeerd door het volume omhoog te brengen (zelfs tot max. is hier 6.0 dB) en dan blijft het nog te zwak dan heb ik rechts geklikt op de ingevoerde voice over en gekozen voor clip>audio versterking (deze staat op 0dB) en daar gekozen voor normaliseren, dat is al een stuk beter. ik nam de voice over op met audacity en de instellingen voor opnemen (bijlage) misschien moet ik daar een aanpassing doen want ik ondervind dat het geluid in een video film belangrijk is maar in het geheel niet simpel te begrijpen en goed te doen, het is immers de bedoeling niet dat je bij het bekijken van het eind resultaat, je continu aan de geluidsknop van je geluids installatie of tv moet draaien om het harder of stiller te zetten. zijn er regels die zeker moeten gevolgd worden zodat je in je montage nog de kans krijgt om er wat mee te spelen?
catmen
Windows 10 64 bit home, intel Core I9 9900K MSI MAG Z390 A pro, Cooler master Hyper TX3 EVO, 16Gb RAM DDR4, 500Gb SSD 860, WD 2TB, GeForce GTX 1050 2GB PCI-E PCI-E D, LG BH16 BD-R brander. Camera panasonic Ag-Ac90EJ

catmen

Bericht door catmen »

de bijlage
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Windows 10 64 bit home, intel Core I9 9900K MSI MAG Z390 A pro, Cooler master Hyper TX3 EVO, 16Gb RAM DDR4, 500Gb SSD 860, WD 2TB, GeForce GTX 1050 2GB PCI-E PCI-E D, LG BH16 BD-R brander. Camera panasonic Ag-Ac90EJ

catmen

Bericht door catmen »

Bij ingeven bij Google “instellingen voice over in audacity” krijg je een aantal YouTube filmpjes voorgeschoteld die voor een leek al zeer verhelderend zijn, ik was er eigenlijk al zeer goed mee geholpen, er dieper op ingaan heeft voor mijn doeleinden niet veel zin, want ik voel aan dat geluid en al wat daar onder valt al zeker zo ingewikkeld is al het filmen gebeuren, er blijkt ook uit dat het gratis audacity veel in zijn marge heeft.
Catmen.

Plaats reactie