Laatste versies van première elements

Stel hier je vraag over Premiere's kleine broer.
Plaats reactie
catmen

Laatste versies van première elements

Bericht door catmen » vr 26 jul 2019, 12:48

De laatste versies van première elements ondersteunen het branden van een bleu Ray disk niet meer, nochtans zijn er toch nog wat mensen(leden van onze kunstkring) die om een BD vragen als ik al eens film op een tentoonstelling waar ze op staan. De anderen zijn bij het CD tijdperk gebleven. Mijn vraag is echter of het eventueel mogelijk is om met Nero Burning ROM (op mijn pc) een gemaakte opname van latere elements versies op BD te branden? Zelf beginnen experimenteren zou mogelijk leiden tot opnieuw vragen hierover en ik vermoed dat hier genoeg expertise aanwezig is voor een duidelijk antwoord.
Thx
Catmen
Windows 10 64 bit home, intel Core I9 9900K MSI MAG Z390 A pro, Cooler master Hyper TX3 EVO, 16Gb RAM DDR4, 500Gb SSD 860, WD 2TB, GeForce GTX 1050 2GB PCI-E PCI-E D, LG BH16 BD-R brander. Camera panasonic Ag-Ac90EJ

Ann
Moderator

Re: Laatste versies van première elements

Bericht door Ann » vr 26 jul 2019, 13:10

Als ik me niet vergis brandt Nero Burning Rom alleen de file naar disk.
Zo een schijf kun je niet afspelen op bd speler.
Je hebt echt authoring software nodig bv:
http://tmpgenc.pegasys-inc.com/en/product/taw6.html
Adobe Community Professional
Asus ROG/i7-7820X/Kraken/64 Gb/Asus GTX1070Ti
Canon XC10

catmen

Bericht door catmen » vr 26 jul 2019, 14:56

Ai, dat is niet goed, ik ben niet van plan nog nieuwe zaken te installeren en/of te leren om de eenvoudige reden dat mijn film bezigheden op uitdoven staan, ik ga eens een poging doen met Nero burning rom en kijk dan wel even of het toch echt niet lukt, anders moet ik maar een Cd branden voor de geïnteresseerden maar dan is de lengte van de bewuste film beperkt en waarschijnlijk de kwaliteit ook want voor zover ik me herinner zou je op een cd geen ful HD (mijn beelden van de camera) kunnen zetten na montage in elements of haal ik nu te veel dingen door elkaar?
Op een USB stick zetten behoord ook tot de mogelijkheden maar ze hebben ook niet allemaal een TV waar een USB aansluiting aan zit en bovendien ben ik dan mijn USB stick kwijt want die vergeten ze ook terug te geven natuurlijk :-)
Catmen.
Windows 10 64 bit home, intel Core I9 9900K MSI MAG Z390 A pro, Cooler master Hyper TX3 EVO, 16Gb RAM DDR4, 500Gb SSD 860, WD 2TB, GeForce GTX 1050 2GB PCI-E PCI-E D, LG BH16 BD-R brander. Camera panasonic Ag-Ac90EJ

Ann
Moderator

Bericht door Ann » vr 26 jul 2019, 16:09

CD kun je wel vergeten of bedoel je DVD.
Je kunt een zgn avchd disk (HD op DVD) maken maar dan moet Elements wel iso's kunnen maken en ook dat kan de nieuwste versie niet. En je hebt een BD speler nodig (of PC).
Laat de mensen zelf voor een usb stick zorgen. Ze kunnen de film altijd nog op de pc afspelen.
Adobe Community Professional
Asus ROG/i7-7820X/Kraken/64 Gb/Asus GTX1070Ti
Canon XC10

catmen

Bericht door catmen » vr 26 jul 2019, 16:29

Ja DVD natuurlijk de hitte pffff...
Catmen

Gibbel
Contacteer:

Bericht door Gibbel » za 27 jul 2019, 01:00

Je kan met NERO perfect een video-DVD branden.
Uiteraard moet je dan de juiste modus kiezen in NERO maar die staat er gewoon bij net als je een audio-CD kan branden van bv MP3 files, in dit laatste geval zal NERO dan je audio omzetten naar 'WAV' voor afspelen op een CD-player.
Zo ook met video, als je kiest voor video-DVD dan zal NERO de juiste mappen aanmaken zodat elke DVD-player de film kan afspelen.

Als je kiest voor video-DVD dan zie je metene dat NERO de twee mappen aanmaakt (video en audio) je zet gewoon je MP4 film i de video map en de rest doet NERO wel voor je.
Sony A6000 - Panasonic HDC-HS700 - GoPro - Canon XA20
Rode VideoMic - Rode NTG1

catmen

Bericht door catmen » za 27 jul 2019, 09:50

Ga dat eens proberen zogauw de kans zich voordoet, je weet maar nooit, maar zoals al eerder aangegeven moet ik nog de montage afmaken van een overzicht van tentoonstellingen die onze kunstkring organiseerde met wat beeldmateriaal opgenomen in ons atelier het is niet voor “direct” maar toch bedankt voor jullie inbreng. Stelde ook al eerder vast dat Nero burning ROM ook bleu ray kan branden maar heb er nog nooit gebruik van gemaakt omdat eerdere versies van elements wel toelieten om Bd te maken, moet trouwens nog een eerdere versie ergens hebben liggen die volgens Ann naast elkaar kunnen werken.
Thx
Catmen.

Plaats reactie