Opleiding

Stel hier je vraag over Premiere Pro CS6 en ouder.
Plaats reactie
WimM

Opleiding

Bericht door WimM »

Beste forumleden,

Ik overweeg mijn hobby meer beroepsmatig uit te gaan voeren. Hiervoor wil ik meer weten van Premiere. Nu werk ik nog met CS6 en zal waarschijnlijk naar Premiere CC moeten. Heeft er iemand ervaring en/of suggesties voor klassikale training/opleiding?
Premiere CS6 + Creative Cloud
iMac i7, 4 Ghz
24 GB 1867 MHz DDR3
AMD Radeon R9 M395 2048 MB
MacBook Pro

Ann
Moderator

Re: Opleiding

Bericht door Ann »

Er zullen heus wel opleidingen zijn maar dan beginnen ze ook hier met de basis, die jij eigenlijk al een beetje weet.
Bij CC is wel het een en ander veranderd: veel verbeteringen, aanvullingen, maar ook veranderingen (zit net ergens anders...)
Ik zou kiezen voor de video tutorials van Adobe en Youtube en een abonnement nemen op Lynda.com.
Je loopt gegarendeerd tegen dingen aan die je zowel in een opleiding als Adobe/Lynda je niet vertelt.
Je hebt recht op Adobe support (chat) en uiteraard zijn er de forums: een bron van informatie.

Het uiteindelijk maken van een film/docu/reportage of wat dan ook zit 'm in de creativiteit en niet in het programma.
Adobe Community Professional
Asus ROG/i7-7820X/Kraken/64 Gb/Asus GTX1070Ti 8gig
Canon XC10

Cinecor

Bericht door Cinecor »

Om professional te worden hier een voorbeeld voor een MBO basisopleiding: http://www.dutchfilmersacademy.nl/
Maar er zijn er natuurlijk méér. Kwestie van even Googlen. Vergeet daarbij ook niet de opleidingen in België, die staan als zeer goed bekend.

WimM

Bericht door WimM »

Dank Ann,

Je hebt absoluut gelijk. Met een cursus/opleiding kan je wat verder op materie ingaan die niet duidelijk zijn waar tutorials vaak overheen stappen. Ik heb wel wat opleidingen gevonden maar wilde hier toetsen of er aanbevelingen zijn. Ik heb van Lynda ook wat gratis tutorials bekeken en deze zijn erg goed. Misschien daar maar gewoon mee beginnen.

Dank Cinecor,

Een meerjarige opleiding gaat wat ver voor mij. Ik ga zeker even in België kijken. Vroeger nog wel eens contact gehad met Format C. Die maakte vroeger Premiere Pro instructieboeken. En die waren goed.

Groet Wim
Premiere CS6 + Creative Cloud
iMac i7, 4 Ghz
24 GB 1867 MHz DDR3
AMD Radeon R9 M395 2048 MB
MacBook Pro

Ann
Moderator

Bericht door Ann »

Adobe Community Professional
Asus ROG/i7-7820X/Kraken/64 Gb/Asus GTX1070Ti 8gig