Nieuw grafische kaart en Premiere doet raar.

Stel hier je vraag over Premiere CC 2017, CC 2015, CC 2014 en CC
Plaats reactie
Gibbel
Contacteer:

Re: Nieuw grafische kaart en Premiere doet raar.

Bericht door Gibbel » zo 25 aug 2019, 02:16

Ja voor €150 voor een 1Tb SSD of een €80 voor een 500Mb dan heb ik liever een 1tb SSD,,,
Maar op mijn C schijf staat nu ook alleen programma's die ik gebruik en dat is toch al zo een 430Gb dus hou ik eigenlijk niet zoveel over. Het is ook zo des te meer vrije ruimte je hebt op je SSd des te lager gaan die ook mee. Een SSD die vrij vol staat zal niet zo lang meegaan, dat wordt ten minste overal zo geschreven. Dus hou i graag 600Mb vrij op me opstartschijfje...
De SSD voor me projecten die zal wel een keer vol komen staan maar eens en project eer afgewerkt is dan gaat hij ook weer leeg dus dat zal wel meevallen daarvoor.

Ann met de kaart gaat het goed nu,,, Ik heb in allerlei instellingen aan het hozen geweest dus ik weet niet wat de trigger is geweest maar nu lijkt alles goed te werken.
Er zijn zoveel verschillende verhalen die je op het internet vind en dan ga je proberen, dus heb heel wat parameters veranderd en weet dus niet meer wat nu eigenlijk het weer helemaal stabiel heeft doen maken????
Ik hoop dat het zo blijft uiteraard...
Sony A6000 - Panasonic HDC-HS700 - GoPro - Canon XA20
Rode VideoMic - Rode NTG1

catmen

Bericht door catmen » zo 25 aug 2019, 10:37

Gibbel,
zoals Ann aangeeft is 1tb SSD voor os misschien wat overkill,(alhoewel ik ook 500tb SSD als C schijf heb) misschien kun je overwegen wat je uitspaart op een kleinere SSD investeren in de nieuw i9 processor die op dit ogenblik zo.n 150€ meer kost dan de i7 (bij mijn pc boer) maar tegen dat jij je systeem zal aanschaffen is die mogelijk ook weeral in prijs gedaald. T.is maar een idee natuurlijk.
Catmen
Windows 7 pro, intel Core I7 2600K (3,40GHZ) MSI P67A-C45, 12Gb RAM DDR3, 500Gb SSD, 2X1Tb data schijf Raid 0, MSI N550GTX TI Cyclone II/OC 1Gb PCI-E D, LG BD brander. Camera panasonic Ag-Ac90EJ

Gibbel
Contacteer:

Bericht door Gibbel » ma 26 aug 2019, 02:59

Ja de i9 is natuurlijk wel een overweging,,, de space-kill van de SSd wil ik niet overwegen.
Puur theoretisch kan je een SSd maar 300 beschrijven (lezen zo vaak je wil).
Dus zou je uw SSD enke dag vol schrijven en ee zou 10 cores hebben, de nieuwe AMD zou er 121 r wissen dan kan je die een jaar gebruiken voor die dingen gaat vergeten zeg maar.
Dat een SSd gaat vergeten is iets dat zeker is, daarom ook NOOIT als opslag gebruiken, ik zie dat sommige nu alleen maar SSD steken, geen goed plan dus! Maar dat had Ann al aangeven om HDD voor je opslag te gebruiken.
Uit testen is dus gebleken dat als je een overkill van 100% hebt dat je daarmee de levensduur van je SSD met wel 10 jaar kan verlengen (in vergelijking met het slechte geval zoals hierboven beschreven).
Nu een dual-bit SSD kvan 1Tb kost nog maar €150 (Een single-bit gaat op zich al dubbel zo lang mee dus omdat die maar 1 bit per cluster schrijft, een dual-bit SSD heeft dus kan dat dezelfde cluster 2x moet worden beschreven omdat misschien 1 van de clusters is veranderd, om maar te zwijgen van een multi-bit SSD die schrijft 8 bit op 1 cluster wat dus in theorie wil zeggen dat je 8x meer kans hebt dat die cluster moet beschreven worden en dus ook 8x sneller gaat vergeten)... geprobeerd wat eenvoudig uit te leggen...
In de praktijk zal een dual-bit SSD die voor 3/4 beschreven is zo een 6 tot 8 jaar meegaan alvorens die dingen begint te vergeten, een dual-bit SSD die maar voor 50% vol staat zou dan in het voorbeeld zo een 15 tot 18 jaar kunnen meegaan.

Als opstart systeemschijf maakt dat niet zoveel uit omdat je daar geen onvervangbare data op hebt staan dus.
Voor me projecten ga ik ook een dual-bit SSD plaatsen (de multi-bit SSD zijn niet zoveel goedkoper dat het de moeite is om daarvoor te kiezen), uiteraard zal die alleen in gebruik zijn voor projecten waar ik dan mee bezig ben (en dat kunnen er een paar zijn, daar ik steeds meer vragen krijg), eens het project afgewerkt is maak ik een actieve copy op een gewone HDD.

Zo heb ik het plan opgevat Catman, de i9 zal ik zien als ik eenmaal zo ver ben dat ik overga tot aanschaffen van die spullen. Ik wil ook weer wat meer weten over de nieuwe AMD processor, de i9 zou 10 cores hebben de nieuwe AMD zou er dan weer 12 hebben en zo een 12 a 15% sneller zijn voor een iets mindere prijs. Al ben ik overall eerder voorstander van een intel processor.
Ach ik ben nog niet zover al jij Catman, al zou ik dat wel willen hahahaha want eens je je zinnen op een nieuwe PC hebt staan dan wil je dat ook gaan uitvoeren,,, Maar ik denk dat jij me goed begrijpt dat het pensioen niet al je dromen kan verwezenlijken op 1 dag...

Nu ga ik eerst een paar weken (3) in de Oekraïne verblijven, om daar ale PC perikelen te vergeten hahahaha ...

catmen

Bericht door catmen » ma 26 aug 2019, 08:49

Goede filmreis gewenst dan, mijn nieuwe pc zal in alle opzichten beter zijn dan mijn 10 jaar oude nu, maar hij staat niet echt meer in functie van monteren ( hij zou het wel goed moeten kunnen met première elements) want dat staat op uitdoven, maar ik kom nog graag op de forums om de evolutie en probleem oplossingen te lezen( ben niet zo.n kruiswoord raadsel man) dat houd me allemaal wat op de hoogte op pc gebied, en met de Belgische pensioenen is het inderdaad al lang niet zo goed meer gesteld🤬
Gr
Catmen
Windows 7 pro, intel Core I7 2600K (3,40GHZ) MSI P67A-C45, 12Gb RAM DDR3, 500Gb SSD, 2X1Tb data schijf Raid 0, MSI N550GTX TI Cyclone II/OC 1Gb PCI-E D, LG BD brander. Camera panasonic Ag-Ac90EJ

Gibbel
Contacteer:

Bericht door Gibbel » ma 26 aug 2019, 22:40

Heel veel geluk weer gewenst met je nieuwe PC Catman,,,
Het is toch altijd weer een beetje kind voelen als je zo een nieuwe PC kan gaan ophalen hahahahaha
Dat echte st-niklaas gevoel van weleer hahahahaha

Maar ik hoop dat je er nog heel veel plezier aan mag beleven Catman, wat het blijven zuur bij elkaar gespaarde centjes die we er weer insteken toch.
Ghoo
Oekraïne zal niet echt een film reis worden,, ik neem zelfs geen videocamera mee, het enige wat wel meegaat is mijn Sony alpha en daar kan ik ook mee filmen hahaha... Maar dat is klein om nog mee te nemen, enige probleem is dat het nogal een batterij verslinder is dus het assortiment batterijen moet ook mee. Gimbal voor deze camera en dergelijke neem ik ook al niet mee, zoals je merkt geen film vakantie dus...

Plaats reactie