AP CC crasht steeds

Stel hier je vraag over Premiere CC 2017, CC 2015, CC 2014 en CC
Plaats reactie
studiobrandaris

Re: AP CC crasht steeds

Bericht door studiobrandaris » di 06 aug 2019, 10:50

Er staan er toch wel een paar tussen waar ik jaloers op ben Studio Brandaris....

Dat krijg je met een betaalde hobby! :mrgreen:
Een mooie van me heb je nu al, welke moet ik nu naar je toesturen :?: :?:

studiobrandaris

Bericht door studiobrandaris » di 06 aug 2019, 10:57

Helaas wel allemaal met een hoge compressie.
Mijn camerakeus ligt aan de specs voor opnemen, zoals het zoombereik omdat ik vrij veel natuuropnamen maak. Waar film jij dan mee?

Ik zou de opstart schijf vervangen door een gewone ssd.
Ik heb geen idee wat voor SSD mijn opstartschijf (C) is. Ik laat alles uitzoeken en bouwen door mijn computerdokter. Zelf heb ik geen snars verstand van wat er allemaal onder de motorkap zit. Als het maar werkt. Met mijn auto is dat net zo. Vroeger kon je met een hamer en schroevendraaier zowat alles repareren van een auto. Tegenwoordig moet je zowat een computer-nerd zijn met al die electronica. Wat is het voordeel van een gewone SSD boven wat ik nu heb?

Ann
Moderator

Bericht door Ann » di 06 aug 2019, 11:43

Ik heb een Canon xc10. 10x zoom. Omgerekend zo een kleine 300mm (35mm) Vindt ik meer dan genoeg.
Je zegt dat je veel natuuropnames maakt: neem jij dan een statief mee op reis, want dat heb je wel nodig met die hoge zoom.
ACE PPCC
Adobe Community Professional

studiobrandaris

Bericht door studiobrandaris » di 06 aug 2019, 12:26

Mijn meeste camera's hebben tot 20 x zoom. Op het eiland werk ik veel met statief. Als ik mijn grote Panasonic met 2x converter gebruik is dat onvermijdelijk. Het is dan ook wel een gewicht van een paar kilo. Op reis heb ik naast twee andere camera's mijn kleine Panasonic mee. Vroeger gebruikte ik ook een een Cullmann borststatief, want toen gebruikte ik grotere camera's. Dat was een heel handig ding. Tegenwoordig alles uit de hand dankzij de goede stabilisatie. In postproductie warp stabiliser en je hebt een prima rustig plaatje.

Gibbel
Contacteer:

Bericht door Gibbel » di 06 aug 2019, 15:08

Ik heb je camera (Canon XC10) een keer bekeken en wat review gezien.
Het is niet zo mijn type camera moet ik zeggen, geen zoomknop en dergelijke.
Maar ieder zijn ding natuurlijk, zal zeker gene slechte camera zijn Ann.
Doch een camera moet je ook liggen vind ik altijd. Je moet je goed voelen ook als je uw materiaal in de hand hebt bedoel ik dan.
Dus hou ik toch wel meer van de de gewone video cams.
maar voor bepaalde dingen gebruik ik ook mijn Sony A camera, als ik BV met de DOF wil rekening houden of als ik in slechte lichtomstandigheden moet gaan filmen. Ik maak dan meestal gebruik van mijn Nikor lenzen, f1.8 en super scherp. En via mijn gimbal is er zeer mooi mee te filmen handheld. Maar zoals ik zij deze gebruik ik ook alleen in omstandigheden waar een gewone video cam het moet laten afweten.

Nu maak ik meestal gebruik van de Canon XA20, maar als je het toch over zoomen hebt ik heb nog speciaal een (goedkoop) cameraatje bijgekocht die speciaal 60x zoom aankon.
ook hier weer omdat ik die nodig had om bepaalde dingen te kunnen opnemen. Ik moest doeltjes van 30cm groot op 50 meter afstand vol in beeld kunnen brengen, tja dan heb je heel wat zoombereik nodig natuurlijk. Zo heeft elke camera toch zijn doel weer.
En het voornaamste is dat we blij mee kunnen zijn, ik ben altijd een voorstander geweest om manueel te erken (dat deed ik in de fotografie ook ALTIJD) dus een echter RED is wel een droom (die nooit zal uitkomen vrees ik hahahaha).

@Studio Brandaris;
Die Panasonic AG-UX180 van je lijkt mij een super mooie camera te zijn? (om verliefd op te worden denk ik,).........
Sony A6000 - Panasonic HDC-HS700 - GoPro - Canon XA20
Rode VideoMic - Rode NTG1

Ann
Moderator

Bericht door Ann » di 06 aug 2019, 16:37

Ik heb een camera voor hoofdzakelijk reizen en af en toe een clubfilm of bruiloft.
Camera moet makkelijk in de rugzak passen en niet al te zwaar.
Zoomknop gebruik ik zelden al zou deze erop zitten. Ik moet instant kadering hebben.
Op een dslr zit toch ook geen zoomknop. Zoomen doe je met de lens....
ACE PPCC

studiobrandaris

Bericht door studiobrandaris » di 06 aug 2019, 19:48

@Studio Brandaris;
Die Panasonic AG-UX180 van je lijkt mij een super mooie camera te zijn? (om verliefd op te worden denk ik,)........

Is een plezierige camera voor reportagewerk, maar is wel behoorlijk zwaar samen met mijn Sachtlerstatief. Die neem je niet zo maar ergens mee naar toe. Is meer voor reportages of natuurdocumentaires. Ik gebruik hem practisch alleen bij opdrachten.

Lenzz

Bericht door Lenzz » wo 07 aug 2019, 18:39

Zoomen doe je met de lens....
Even eruit gepikt.

Tenzij motorisch, begrijp ik niet dat mensen mooi kunnen zoomen via de lensring.
Ik deed dat met de HC-X920 ook wel met die knop bovenop, ging aardig zelfs met pannen, maar ik moest wel exact de druk uitoefenen om het heel zacht en vloeiend te laten beginnen.

Weet dat het in de filmwereld een soort vloek is, maar dit doe ik dus tegenwoordig in de post. Dat ziet er pas subtiel uit.
Beetje middenweg vinden qua afstand en 'af te leggen afstand'.
W10, Asus PRIME X299-DELUXE, Intel Core i7-7820X, Palit GeForce GTX 1070 JetStream 8GB, Corsair Vengeance LED Red - DDR4 32 GB: 4 x 8 GB, NZXT H440 New Edition, NZXT Kraken X52 RGB - Vloeistof-koelsysteem voor CPU, Corsair RMx Series RM750x, APP CC2019

Ann
Moderator

Bericht door Ann » wo 07 aug 2019, 18:50

Ik heb ook een soort van follow focus ring opzitten.
ACE PPCC

Lenzz

Bericht door Lenzz » do 08 aug 2019, 15:53

Je bedoelt dat als het object/de persoon zich verplaatst, dat de focus zich op het/hem/haar blijft richten?

Geweldig mooi iets. Je hebt ook Canon toch?
W10, Asus PRIME X299-DELUXE, Intel Core i7-7820X, Palit GeForce GTX 1070 JetStream 8GB, Corsair Vengeance LED Red - DDR4 32 GB: 4 x 8 GB, NZXT H440 New Edition, NZXT Kraken X52 RGB - Vloeistof-koelsysteem voor CPU, Corsair RMx Series RM750x, APP CC2019

Plaats reactie