Nieuwe desktop

Algemene zaken, op- of aanmerkingen.
Plaats reactie
catmen

Nieuwe desktop

Bericht door catmen » za 03 aug 2019, 17:45

Hallo, heb het plan opgevat om binnenkort een nieuwe desktop aan te schaffen, zal deze gebruiken voor van alles en nog wat zoals bij de huidige, ik blijf er op monteren met première elements in full HD beelden van mijn huidige camera ik ga zeker niet meer overstappen naar 2 of 4K , ga wel een grotere SSD nemen 500gb, tweede HD van 2tb en bleu ray brander, speler, vermoedelijk zal deze nieuwe pc dat allemaal wel trekken maar als er aanbevelingen zijn of zaken waar ik aandacht moet aan geven bij aanschaf hoor ik het wel graag voor ik hem bestel.
Alvast bedankt.
Catmen.
Intel Ci7 8700 (12MB Cache, 3.20GHz, 6 Cores) 8e generatie Coffee Lake

Intel Z370 chipset

16GB DDR4 2666MHz

250GB SSD

1TB HDD 7200RPM

DVD+RW DL

6+ USB3.1/USB2 poorten

Gigabit LAN

4K UHD Support: Ultra-high Definition Visual Experience

nVidia GeForce GTX 1050 2GB PCI-E (DVI/HDMI/DP)

7.1-Channel High Definition Audio

Windows 10 64Bit
Windows 7 pro, intel Core I7 2600K (3,40GHZ) MSI P67A-C45, 12Gb RAM DDR3, 500Gb SSD, 2X1Tb data schijf Raid 0, MSI N550GTX TI Cyclone II/OC 1Gb PCI-E D, LG BD brander. Camera panasonic Ag-Ac90EJ

Gibbel
Contacteer:

Re: Nieuwe desktop

Bericht door Gibbel » zo 04 aug 2019, 03:51

Het is altijd weer een heel gedoe om een nieuw werkpaard in de gang te krijgen.
Als ik het bekijk dan zou ik toch wat geheugen betreft naar minimaal 32Gb gaan,,, ik vermoed dat dan je renderingen een stuk sneller zullen lopen? In ieder geval zal je makkelijker met AE kunnen werken.
Succes met de nieuwe opstart...
Sony A6000 - Panasonic HDC-HS700 - GoPro - Canon XA20
Rode VideoMic - Rode NTG1

catmen

Bericht door catmen » zo 04 aug 2019, 08:40

Ja, een aanschaf is inderdaad een heel gedoe, boven weer een nieuw stuursysteem onder de knie krijgen(enfin op mijn leeftijd) moeten ook alle prog’s er op en terug de serial numm ingegeven worden, vermoedelijk zullen bepaalde prog’s eerst op de oude moeten ge deactiveert worden, ik zie er wat tegen op maar omdat Windows 7 niet meer ondersteund zal worden zal ik zoizo naar Windows 10 moeten en voor een clean installatie zal mijn huidige pc toch overhoop gehaald worden, mijn huidige pc is toch ook al 9 jaar oud.... mogelijk zal ik de hulp moeten inroepen van een IT man 50€/uur
Catmen.
Windows 7 pro, intel Core I7 2600K (3,40GHZ) MSI P67A-C45, 12Gb RAM DDR3, 500Gb SSD, 2X1Tb data schijf Raid 0, MSI N550GTX TI Cyclone II/OC 1Gb PCI-E D, LG BD brander. Camera panasonic Ag-Ac90EJ

Gibbel
Contacteer:

Bericht door Gibbel » zo 04 aug 2019, 09:31

Op zich zal dat wel meevallen,,, software installeren is op zich niet zo een opgave,,, maar al je instellingen in die software weer naar je eigen gebruik zetten, en de nodige plug-ins erin zien te krijgen dat is de opgave.
Maar ja gaandeweg weet je wel wat je ergens vergeten bent,,, Mooie is dan weer wel dat je weer met een clean systeem kan opstarten en na 9 jaar krijgt je windows toch heel wat ballast mee hoor.
Windows 10 is (tot nu toe) het beste windows systeem dat ze ooit gemaakt hebben dus daar ga je niet zoveel problemen mee hebben. Ik maak geen gebruik van de windows beveiligingen, als virus scanner gebruik ik AVAST (gratis versie) die doet het perfect en levert minimaal tot geen vertraging op het systeem. Het nieuwe menu van Win10 is even aanpassen maar dat heb je snel door hoor, en eens je het wat onder de knie hebt wil je niet meer terug.
Zelf werk ik ook met een systeem dat al 8 jaar staat te draaien, dus ook ik ben aan nieuwe hardware toe eigenlijk,,, Ik ben er voor mezelf nog niet uit of ik weer naar Intel zal gaan of dat ik toch overga naar de nieuwe AMD (die op sommige plaatsen als beter omschreven wordt als de nieuwe i9 van intel???).
Maar wat ik wel geleerd heb is dat je met de nieuwe software nooit niet genoeg geheugen kan hebben, dus ik zou zo wie zo voor MINIMAAL 32Gb gaan en waarschijnlijk voor 64Gb, en al zeker de adobe programma's, die houden lekker van veel geheugen hahahaha.
Sony A6000 - Panasonic HDC-HS700 - GoPro - Canon XA20
Rode VideoMic - Rode NTG1

catmen

Bericht door catmen » zo 04 aug 2019, 09:46

Meer geheugen, zat ik ook al aan te denken, (Adobe première elements15 en Adobe photoshop) ik wacht nu even de offerte af van mijn “pc boer” mbt tot een aantal aanpassingen, dit word mijn derde desktop en een laptop bij hem, hij stelde me nog nooit teleur en is zeer deskundig (verkoopt niet alleen maar heeft ook IT bedrijf) games staan er niet op mijn huidige pc (of toch eentje, sudden strike4) is strategisch en voor “oude mensen” zeker, maar toch bedankt voor je opinie.
Catmen

Plaats reactie