beveiligen

Algemene zaken, op- of aanmerkingen.
Plaats reactie
Red Baron

beveiligen

Bericht door Red Baron » wo 25 apr 2018, 20:43

Hallo,

Ik ben bang dat ik het antwoord al weet, maar toch stel ik de vraag:
Is er een (betaalbare) manier om een videobestand te beveiligen tegen kopiëren?
Ik heb een film gemaakt die zo'n 50 mensen wilden hebben, maar opeens bestellen ze hem niet meer.
Ik heb van een paar mensen uit die groep gehoord dat "we hem wel kopiëren" van een van de anderen.
Is er iets betaalbaars te bedenken dat ik het bestand wel aan betalende mensen kan sturen, maar dat ze dat dan niet kunnen delen met anderen?

Groeten, Thijo.
We zijn nooit te oud om nog wat bij te leren.
En domme vragen bestaan niet.

studiobrandaris

Re: beveiligen

Bericht door studiobrandaris » wo 25 apr 2018, 21:14

Je hebt inderdaad het antwoord al gegeven. Bij VHS tapes kon je vroeger wel een soort beveiliging aanbrengen waardoor kopiëren lastig werd. Digitaal is niet te beveiligen zover ik weet. Er is maar een manier om degenen die wel een film wilden hebben, maar hem niet meer afnamen een brief/app/email te schrijven waarin je uitlegt dat je kosten hebt gemaakt met de aanschaf van video-apparatuur, computer, je uren enzovoort. Daarnaast kan je ook een brief schrijven naar de afnemers waarin je hun bedankt voor de bijdrage en ze verzoekt de film niet verder te verspreiden. Hierbij kan je dezelfde motivatie gebruiken.

Red Baron

Bericht door Red Baron » wo 25 apr 2018, 21:26

Bedankt voor je snelle reactie.

Dit is het antwoord wat ik al verwachtte... Helaas dan maar.
Het verhaal over de onkosten en tijd die in het maken van de video zit kennen ze al.
Dus daar hoef ik niet op te rekenen.
Nou ja, ik ben een paar maanden van de straat geweest zullen we dan maar denken...
:(
We zijn nooit te oud om nog wat bij te leren.
En domme vragen bestaan niet.

studiobrandaris

Bericht door studiobrandaris » do 26 apr 2018, 19:53

In feite praten we over gewone diefstal. De film is jouw geestelijk en creatief eigendom. Als je die groep eikels weer eens tegenkomt maar met de collectebus of pet rondgaan.

Plaats reactie