Audition geluid opnemen

Algemene zaken, op- of aanmerkingen.
Plaats reactie
studiobrandaris

Audition geluid opnemen

Bericht door studiobrandaris » do 22 feb 2018, 19:48

Ik heb jaren het niet voor elkaar gekregen om bv geluid van internet met Audition op te nemen. Welke instelling ik ook koos, het lukte niet. Nu heb ik een nieuwe computer en het lukte toen wel, maaarrrrrrr nu is het geluk al weer over. Wat voor instelling ik ook kies in Preference audio hardware, het lukt weer niet. Kan iemand mij uitleggen hoe ik het wel voor elkaar kan krijgen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Lenzz

Re: Audition geluid opnemen

Bericht door Lenzz » do 22 feb 2018, 21:39

Eerst zelf even met Audition en internet gestoeid, maar hier geen input.
Bij jou blijkbaar dus ook geen signaal dat Audition bereikt.
Heeft blijkbaar met fabrikanten te maken; zij hebben e.e.a. inmiddels beperkt, zodat er geen 'What you hear' mogelijkheid meer bestaat.
Ook zijn er reacties van mensen die stellen dat je dan dieper moet graven, je hardware aanpassen of via bekabelingsomwegen (headphone) toch input weten te verkrijgen.

Ik kwam o.a. dit tegen (relevant stuk uit gehaald):
If you have hardware that permits* stream recording but still can't get stream recording to fly at all and are in Windows 7, try this. Go to Control Panel>Sound>Recording tab. With sound playing over or into the PC, you should see green bars pulsing up and down synched with sound levels for at least one of the inputs listed there.

No green bars for any input there? Sound is not reaching your sound hardware which of course means that Audition can't record it. You may need to check the inputs from any external audio gear you are trying to record to ensure they really are correctly connected to your PC, get the correct Windows driver for your sound hardware installed and working, or make a hardware change.

If you see pulsing green bars for an input on the Recording tab when sound is playing over or into your PC, but that input has no green check mark on it, click the device so it's highlighted, and select "Set default." (On my soundcard, the device that works best for stream recording on Audition is "Line 1/2.") NOW (this is the part I forgot after reinstalling Windows 7): With the device still highlighted, click the Properties button. Click the Listen tab and click the "Listen to this device" button so it is checked. I believe this is not checked by default, but on my setup, it is necessary for stream recording to work.

After making either or both of these changes, you may need to reboot to get this to take effect in Windows and get Audition stream recording.
W10, Asus PRIME X299-DELUXE, Intel Core i7-7820X, Palit GeForce GTX 1070 JetStream 8GB, Corsair Vengeance LED Red - DDR4 32 GB: 4 x 8 GB, NZXT H440 New Edition, NZXT Kraken X52 RGB - Vloeistof-koelsysteem voor CPU, Corsair RMx Series RM750x, APP CC2019

Ann
Moderator

Bericht door Ann » do 22 feb 2018, 23:13

Audition 2018 op W10: Ik kan audio opnemen (Wave en Stereomix). Maar ik heb er wel een aparte audiokaart (Asus Xonar D2).
Hardware zou een bepalende factor kunnen zijn.
Meeste gebruikers hebben geintergreerde audio.
ACE PPCC
Adobe Community Professional

Lenzz

Bericht door Lenzz » vr 23 feb 2018, 13:12

In het begin lukte het wel, dus z'n hardware zou moeten volstaan. Misschien een update geweest die het onmogelijk maakt.
W10, Asus PRIME X299-DELUXE, Intel Core i7-7820X, Palit GeForce GTX 1070 JetStream 8GB, Corsair Vengeance LED Red - DDR4 32 GB: 4 x 8 GB, NZXT H440 New Edition, NZXT Kraken X52 RGB - Vloeistof-koelsysteem voor CPU, Corsair RMx Series RM750x, APP CC2019

studiobrandaris

Bericht door studiobrandaris » vr 23 feb 2018, 19:29

Wellicht toch een andere geluidkaart erbij.

Lenzz

Bericht door Lenzz » vr 23 feb 2018, 20:01

Maar hoe kan het dan dat het eerst blijkbaar wél werkte?

Ann
Moderator

Bericht door Ann » vr 23 feb 2018, 20:20

Windows update?
Oude audio driver?
ACE PPCC
Adobe Community Professional

studiobrandaris

Bericht door studiobrandaris » za 24 feb 2018, 12:10

Mijn Digiwizard komt binnenkort kijken of hij het kan oplossen, temeer dat het heeft gewerkt. Het kan natuurlijk een update zijn geweest. Ik wacht eerst zijn bevindingen af en lukt het niet, dan ga ik kijken of Ann's suggestie van een andere geluidkaart kan helpen.

Lenzz

Bericht door Lenzz » di 27 feb 2018, 18:08

Ok.

Blijft staan.. mijn vraagstuk: hoe kan het dat het eerder wel goed werkte?

studiobrandaris

Bericht door studiobrandaris » di 27 feb 2018, 18:35

Dat kan, zoals al is gesuggereerd, na een update. Hopelijk is het een of andere instelling. Zodra de dokter mijn pc heeft onderzocht, komt de oorzaak wellicht boven. Met mijn vorige W7 computer is het nooit gelukt. We gaan het beleven en jullie horen het wel mettertijd. Deze week heb ik geen tijd om de computer na te laten kijken, dus nog even geduld a.u.b..

Plaats reactie