Google chrome op nieuwe PC

Algemene zaken, op- of aanmerkingen.
Plaats reactie
catmen

Google chrome op nieuwe PC

Bericht door catmen » ma 09 sep 2019, 17:40

Goeie dag,

Mijn nieuwe PC is besteld en ben nu enkele voorbereidingen aan het treffen om één en ander naar de nieuwe PC over te brengen. De D schijf is al voor een groot deel opgekuist en klaar om te copieren naar een Lacie externe HD om nadien naar de nieuwe D te plaatsen. Eén van die dingen waar ik ook vragen over heb is het volgende, op mijn huidige PC gebruik ik google chrome en ga dat op de nieuwe ook doen, op de huidige heb ik een map die mijn websites heet, het uitklap menu bevat zowel openen van bank app's al bvb de opening van de video fora en nog een hele boel andere websites van adobe en sites voor het downloaden van Texturen voor gebruik in photoshop, free music websites, digital juise community forum en hardware info forum, dat zijn er toch nogal nogal wat, hoe kan ik er voor zorgen dat wanneer ik op de nieuwe PC terug chrome installeer dat ook deze websites terug te vinden zijn vrees er een beetje voor dat ik die fora en websites terug moet vinden en terug opslaan als favorieten?? hopelijk is er een elegantere manier??

thx
catmen
Windows 7 pro, intel Core I7 2600K (3,40GHZ) MSI P67A-C45, 12Gb RAM DDR3, 500Gb SSD, 2X1Tb data schijf Raid 0, MSI N550GTX TI Cyclone II/OC 1Gb PCI-E D, LG BD brander. Camera panasonic Ag-Ac90EJ

studiobrandaris

Re: Google chrome op nieuwe PC

Bericht door studiobrandaris » ma 09 sep 2019, 18:48

Kijk op de C schijf onder gebruikers. Ga naar de naam waaronder jouw pc staat, dus niet naar openbaar. Kijk dan bij favorieten. Daar horen al die websites te staan.

catmen

Bericht door catmen » ma 09 sep 2019, 21:58

Het rare is als ik uitvoer wat U voorstelde C>gebruikers>mijn naam>favorieten, zit daar een map (free music) en wanneer ik die open zitten er twee websites met "free music" (free music archive FMA en intervox boulevard& entertainement)

Wanneer ik in de google balk bovenaan
google chrome.JPG
de map mijn websites open zit daar ook een map "free music" en daar zitten dan drie websites in (free music archive FMA en intervox boulevard& entertainement en HIBOU music) en dat fenomeen doet zich een aantal malen voor wanneer ik uw methode vergelijk met het openen van de map in mijn websites van de afbeelding hierbij.

catmen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Windows 7 pro, intel Core I7 2600K (3,40GHZ) MSI P67A-C45, 12Gb RAM DDR3, 500Gb SSD, 2X1Tb data schijf Raid 0, MSI N550GTX TI Cyclone II/OC 1Gb PCI-E D, LG BD brander. Camera panasonic Ag-Ac90EJ

catmen

Bericht door catmen » di 10 sep 2019, 08:20

Ik denk dat ik een mogelijkheid vond, in Google taakbalk boven rechts drie puntjes voor “meer” staat bladwijzerbeheer en via daar kan je deze bladwijzers exporteren naar bvb een USB stick om dan later te importeren nadat je op een nieuwe pc Chrome installeerde, we zullen zien of dat de juiste manier was zogauw de nieuwe hier staat.
Catmen

Lenzz

Bericht door Lenzz » wo 11 sep 2019, 18:13

Dit zal idd de oplossing zijn.

Naar mijn weten heeft elke browser een exportfunctie m.b.t. favorieten. Met Firefox kun je ze zelfs eenvoudig syncen naar de Cloud (en dus weer terugzetten).
W10, Asus PRIME X299-DELUXE, Intel Core i7-7820X, Palit GeForce GTX 1070 JetStream 8GB, Corsair Vengeance LED Red - DDR4 32 GB: 4 x 8 GB, NZXT H440 New Edition, NZXT Kraken X52 RGB - Vloeistof-koelsysteem voor CPU, Corsair RMx Series RM750x, APP CC2019

catmen

Bericht door catmen » za 21 sep 2019, 10:16

Het blijkt nog simpeler dan ik vermoedde, bij installatie van Chrome op de nieuwe pc log je daar in met je naam en paswoord en zie...de links en favorieten staan er gewoon allemaal, tegenwoordig is toch alles mogelijk, sta er als intussen “oude man” verwonderd naar te kijken, het installeren van de software loopt als een fluitje van een cent, ben het uitzicht van win 10 nog wat aan het gewoon worden, ben de icoontjes op het bureau blad gewoon, win 10 ziet er toch weer anders uit. Zo installeerde ik Telenet webmail zoals men bij Telenet voorstelde onder Windows 10 (een van de blokjes op het bureaublad is de mail toepassing) maar Windows geeft er na toevoegen nieuwe account zijn eigen draai aan en voegt er een afbeelding van de natuur aan toe als achtergrond maar dat is problematisch, als je de mail mappen opent vouwen die zich gedeeltelijk uit over je mails? Het ziet er op die manier niet uit. Maar het kan aan mij liggen natuurlijk.
Catmen

Gibbel
Contacteer:

Bericht door Gibbel » zo 22 sep 2019, 10:19

Als je ook bij google ingelogd bent dan wordt je Chrome automatisch weer terug aangepast naar jou instellingen,,, zo heb ik op mijn laptop gewoon chrome geïnstalleerd en met weer aangemeld met mijn google account en alle links en snelkoppelingen in chroom stonden weer netjes (met paswoorden (als je die zou opslaan) en al er weer in)...
Je hoeft in chrome dus niets te saven, gewoon een account aanmaken en klaar,,, koop je een nieuwe pc gewoon chrome weer installeren je aanmelden op ge google account en je chome ziet er EXACT uit met alles er op en eraan als voorheen.
Als ik op de PC mijn links aanpas, een toevoeg BV en ik start daarna de laptop op dan is dat daar ook automatisch mee aangepast.
Sony A6000 - Panasonic HDC-HS700 - GoPro - Canon XA20
Rode VideoMic - Rode NTG1

Plaats reactie