Pdf fusion

Algemene zaken, op- of aanmerkingen.
Plaats reactie
catmen

Pdf fusion

Bericht door catmen » do 01 aug 2019, 08:23

Er loopt een korte aantrekkelijke aanbieding bij corel voor een pdf creator program (PDF fusion) heeft dit program zoveel meer te bieden dan de gratische PDF creator programs, het zou zeer gebruiksvriendelijk zijn , in de veronderstelling dat ik het niet veel gebruik, “gratis” doet me soms wat vrezen voor bijkomende stuff op mijn pc die ik eigenlijk wil vermijden.
Thx
Catmen
Windows 7 pro, intel Core I7 2600K (3,40GHZ) MSI P67A-C45, 12Gb RAM DDR3, 500Gb SSD, 2X1Tb data schijf Raid 0, MSI N550GTX TI Cyclone II/OC 1Gb PCI-E D, LG BD brander. Camera panasonic Ag-Ac90EJ

Lenzz

Re: Pdf fusion

Bericht door Lenzz » zo 04 aug 2019, 19:28

Heb je Office op je computer? Daar maak je toch heel eenvoudig een .pdf mee? Of wil je veel meer functionaliteiten?
Adobe Reader kun je ook heel veel mee.
W10, Asus PRIME X299-DELUXE, Intel Core i7-7820X, Palit GeForce GTX 1070 JetStream 8GB, Corsair Vengeance LED Red - DDR4 32 GB: 4 x 8 GB, NZXT H440 New Edition, NZXT Kraken X52 RGB - Vloeistof-koelsysteem voor CPU, Corsair RMx Series RM750x, APP CC2019

catmen

Bericht door catmen » zo 04 aug 2019, 22:10

Ja, met word kan je pdf,s creëren, mogelijk ook van uit exel, het aanbod van corel is aan 50% korting en zet zowat alle files om naar Pdf lijk ik te begrijpen, kan nuttig zijn naar mijn idee, heb er nog niet zoveel over nagedacht. Mogelijk is het aanbod al verlopen de volle Pot zou ik er zeker niet voor willen betalen.
Catmen
Windows 7 pro, intel Core I7 2600K (3,40GHZ) MSI P67A-C45, 12Gb RAM DDR3, 500Gb SSD, 2X1Tb data schijf Raid 0, MSI N550GTX TI Cyclone II/OC 1Gb PCI-E D, LG BD brander. Camera panasonic Ag-Ac90EJ

Gibbel
Contacteer:

Bericht door Gibbel » ma 05 aug 2019, 13:06

Hoi Catmen,,,
Ik weet niet wat je wil bekomen met het maken van een PDF bestand?
Maar in Corel 2019 kan je rechtstreeks opslaan naar een PDF bestand en heb je niets extra nodig toch niet...

Doch PDF bestanden maken vanuit Corel heeft zijn beperkingen, vanuit (een of ander) Office programma zal ik al helemaal geen PDF bestanden maken omdat die meestal niet voldoen aan de eisen welke van een PDF bestand verwacht worden. De bestanden zijn vanuit Office ook steeds ontiechelijk groot terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn... Instellingen in zowel Office als Corel zijn echt ondermaats.
Maar zoals ik al zij wat is de uiteindelijke bedoeling van je PDF bestand?

Ik gebruik altijd Indesign om mijn PDF te maken. maar ik moet dan ook meestal PDF bestanden maken die moeten dienen voor een drukker.
Daarom wil ik ook mijn rasterkantelingen en dergelijke willen kunnen meegeven in de PDF bestanden. Maar als je PDF wil gebruiken om kleinere bestanden te maken (voor download BV) dan is Office zeker niet de oplossing. Je kan hier ook de rasterresolutie van je afbeeldingen niet in meegeven bijvoorbeeld, kortom te veel beperkingen om een goede PDF te maken. En dat is IDEM bij Corel.

Dus om bestanden in PDF te maken bestemd voor druk,,, werkelijk Indesign, de beste oplossing... De enige tegenhanger van Indesign is QuarkExpress (wel een duurdere oplossing!).
Sony A6000 - Panasonic HDC-HS700 - GoPro - Canon XA20
Rode VideoMic - Rode NTG1

catmen

Bericht door catmen » ma 05 aug 2019, 14:52

Ik heb er geen specifieke bedoeling mee en zoals al vernoemd kan ook van uit word een pdf gemaakt worden, misschien met beperkingen zoals je aangeeft, maar de reclame die corel maakt met PDF fusion is de gebruiksvriendelijkheid, je open corel fusion, sleept eender welk ( het zijn er vele) bestandsformaat naar het programma en die maakt er een Pdf van, nou eenvoudig niet? Dat het allemaal niet perfect zal verlopen en niet compleet is is te vrezen maar normaal kost het programma 50€ nu was er een kort aanbod aan 50% daarom was mijn interesse gewekt, aanbod is intussen al niet meer geldig heb ik de indruk, ik werk met coreldraw en dat gaat me goed af het werkt zeer goed voor wat ik het gebruik, vandaar dat ik over het beperkte corel aanbod een vraag stelde, er zijn op het internet vele pdf creators free voorhanden maar in vele gevallen download je ook ongewild allerlei andere dingen op je pc.
Groeten,
Catmen.

Gibbel
Contacteer:

Bericht door Gibbel » di 06 aug 2019, 00:40

Ja zoals ik zij het is belangrijk dat je op voorhand weet wat je met je PDF bestanden gaat doen.
ze worden gebruikt om opslag te verkleinen, vaak ook om up- en downloadtijd te beperken op het internet, maar meestal maak je toch een PDF (denk ik) om naar een drukker te sturen .Deze laatste moeten tegenwoordig alleen nog PDF aangeleverd krijgen.
En daarom dat ik zeg dat er eigenlijk maar weinig echt goed PDF makers zijn. Die van Office zijn zo groot dat je ze niet voor up- en download kan gebruiken haast. En voor een drukker al helemaal niet.

Maar wat wil je er mee doen natuurlijk, wat voor jou voldoende is is daarom niet voldoende voor mij maar zonder te zeggen dat het voor niet goed zou zijn dan hé. PDF is een Adobe product, en natuurlijk zijn zij zelf bij machten om er de beste software voor aan te bieden. Wat ik veel meemaak is dat ze een foldertje willen laten drukken en die drukker zegt dan ja je moet en PDF aanleveren,,, Ja dat doen ze dan even met he een of andere PDF programmatie, oei,, en dan komt het probleem natuurlijk. De drukken kijkt deze bestanden niet meer na en gooit ze meteen in de CTP. machine begint te drukken en alles loopt mis. Maar moet wel betaald worden uiteraard.
Dat is het spijtige van die PDF programma's, de extensie klopt wel maar de inhoud niet.
Daarom wil ik maar waarschuwen, dat je niet ten spijt heel wat geld kwijt speelt aan dergelijke dingen.

Maar als het PDF bestand om heel andere dingen moet dienen dan is er niets mis mee, als we de grootte van eht bestand niet in rekening houden dan. Het is allemaal maar wat je ermee wil doen natuurlijk en dat is het enige wat ik wilde aangeven...

catmen

Bericht door catmen » di 06 aug 2019, 08:27

Ok, bedankt, zover had ik nog niet gekeken naar het maken van Pdf documenten, er komt blijkbaar nogal wat bij kijken afhankelijk wat het doel is, ik heb nu toch weeral een wat breder zicht op Pdf’s. Ik kijk wel wanneer ik nog eens een pdf maak hoe ik het dan doe, ik ben al lang niet meer professioneel bezig (op rust) het was vooral de prijs van het tijdelijk aanbod (50% afslag) dat me interessant leek voor wat het bood, maar na uw uitleg kan het even goed een miskoop blijken achteraf.
Groeten,
Catmen

Gibbel
Contacteer:

Bericht door Gibbel » di 06 aug 2019, 12:09

Of het en miskoop zou geweest zijn weet ik niet Catman, het is allemaal in relatie tot wat je er mee wil gaan doen hé.
Er bestaan IDD wel veel misverstanden over PDF en hun inhoud dat wel ja.
Maar als het niet is om naar en drukker te sturen dan zijn er genoeg PDF makers voor je ter beschikking Catman,,, En zoals je zelf al zij ook gratis versies. Dus niets om je druk over te maken dat je de aanbieding gemist hebt :) :) :)
En als je een keer wat hebt dat naar de drukker moet dan stuur je het maar door, zeit ik het wel klaar voor je :) :) :)

Plaats reactie